Sagas Sagor

Stickning Bakning Läsning

Papertowns - Filmen

Kategori: film

Tittade nyss på årets första film och vilket underbart sätt att starta året på! 
 
Jag tycker filmen är mycket bättre än boken, men det kan vara för att jag förstod sensmoralen nu när jag såg filmen. Det gjorde jag inte när jag läste boken. 
 
Den här filmen är inte en fantastisk film eftersom handlingen är så bra, tyckte faktiskt den var lite tråkig i 1,5 timme. Dethär är en fantastisk film eftersom den fick mig att känna mig lycklig och som om jag förstått något jag inte förstått förut. Filmens budskap är väll egentligen inte så fantastisk; vänner är viktigast och man ska uppskatta livet. Men sättet de framför budskapet på är magiskt. Genom att visa att Margo Roth Spiegelman inte var ett mirakel. Genom att visa att en person är inte ett mirakel, en person är bara en person. Man ska inte låta sin värld kretsa runt en enda individ för då kommer man missa de verkligt magiska människorna och stunderna runt omkring en.
 
När jag läst ut boken gillade jag inte Margo, men nu älskar jag henne på grund av vad hon fick Quentin att förstå i slutändan. Jag tror väldigt många kan relatera till denna film för jag tror vi alla någongång träffat en person som man tror är hela världen som sedan gjorde en besviken och denna film får en att förstå att man måste ta vara på de runt omkring en som man kanske tar för givet. Det Margo gav Quentin var inte kärlek eller liknande, hon gav honom en sista resa med hans vänner innan alla skulle åka till college. Hon fick honom att se på livet ut en annan vinkel, även om hon inte ens försökte.
 
Jag kom på en liknelse som jag tycker är väldigt bra; när man är på t.ex. en konsert med sina vänner så kretsar den stunden runt artisten. Men det ska den inte, man bör ta en sekund och stanna upp och sluta lyssna på artisten som spelar och titta runt sig. Det denna artist givit en är en magisk kväll, men inte för att man fick träffa han eller hon utan för att man fick en fantastisk upplevelse med sina vänner. Ens värld kretsar inte runt artisten utan runt dem man är på konserten med. 
 
Dethär kanske är helt obegripligt och jag tror man helt enkelt måste se filmen själv för att förstå. Filmen är fantastisk. 
 
Dethär budskapet var perfekt att få med sig i början av 2016 för mig och jag kommer ta det med mig under resten av året och förhoppningsvis livet. Och om jag börjar glömma bort kan jag helt enkelt se filmen igen.
 
Gott Nytt År på er! 
Kram Saga 
 

KOMMENTARER:

  • Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma säger:
    2016-01-02 | 17:53:09
    Bloggadress: http://emblasofia.blogg.se

    Fin bild :)

    Svar: Åh tack så mycket! :)
    Saga

Kommentera inlägget här: