Sagas Sagor

Stickning Bakning Läsning

The holiday spirit!

Kategori: Vardag

Hej hej! 
Nu börjar julen närma sig och eftersom vi inte ska fira jul hemma hos oss iår har vi (familjen) haft svårt att få jul-känsla här hemma. Saker blev inte lättare när mamma och pappa var sjuka från onsdag till idag (måndag). En hel helg försvann och vi hade knappt gjort någonting!
 
Men idag mådde pappa lite bättre så vi kunde göra lite ärenden. Det var en supermysig Saga-pappa dag. Jag körde bilen och det var kul att köra i snön, men trots att jag övningskört i över ett år var jag lite klantig med växlarna så fick motorstopp en gång... Men, men!
 
Vi åkte till läkarmissionen och köpte kaffekoppar som vi använde till fågelmatspyssel. Sen till systemet och ica maxi och köpte kokosfett och grillpinnar till fågelpysslet. Tyvärr hade de inte så mycket fågelfrön på ica vilket gjorde att vi fick åka till granngården där de hade hur mycket som helst!
 
Sen bar det av till "Gubben", en blomsterhandel nära oss som jag inte vet hur det fick sitt smeknamn; egentligen heter det makis blommor. Vi köpte två stora julgranar, en inne och en ute. Det var superkul för att vi var ute i god tid iår vilket gjorde att det fanns jättemånga fina julgranar kvar. Oftast brukar det bli så att vi åker och köper gran typ 22 december och då är det mycket svårare eftersom många granar är fula och taniga. Kan även tillägga att vi är väldigt petiga med granen. Men pappa och jag hittade två superfina granar på en gång så det var skönt!
 
På kvällen pysslade pappa och jag med våra fågelmatare, kommer ett inlägg om det sen, vilket var superroligt och superenkelt! Mycket trevligare att göra hemmagjord fågelmat också eftersom mamma påstår att fåglarna knappt äter talgbollarna man köper. Hoppas fåglarna gillar maten vi gjort till dem...
 
Jag hängde även upp vår krans på dörren igår och köpte de sista julklapparna! Nu är jag nästan helt klar och har bara pappas present kvar att köpa! Heja mig! (ska bara slå in alla klapparna också men det får bli en annan dag...)
 
Summan av kardemumman är att äntligen börjar jag få jul-vibbar och känna att det är jultider på riktigt! Det skadar inte heller att vi har lagom kallt (ca 3 minusgrader) och ett underbart vackert snötäcke i Stockholm!
 
Kram Saga    
 
Kommentera inlägget här: