Sagas Sagor

Stickning Bakning Läsning

Dagen till ära.

Kategori: gamla inlägg

Ja, som många nog vet är det 11 spetember 2012 idag.
idag var det 11 år sedan flygplanen åkte in i World Trade Center och tusetals människor förlorade livet!
May you all rest in peace <3
 
Just för att denna tragiska dag har hänt så har många inspirerat till att skriva böcker om denna händelsen och hur konsekvenserna varit för människorna som faktiskt överlevde! Jag har letat lite och hittat två ungdomsböcker som handlar lite om konsekvenserna och så.
 
Den ena heter "En bit av mig fattas" av David Levithan den boken har jag inte läst ännu men den står på min läslista! ;)
Den andra läser jag precis just nu! "Extremely Loud & Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer. Den handlar om Oskar vars pappa dog i 9/11.
 
Det var allt jag ville säga!
 
Kram Saga
 
 
Kommentera inlägget här: